Třeťáci pracují na projektu Botič
Úvod školního roku patří ve 3. ročníku přírodovědnému projektu Botič. Každá třída během něj vypracuje souhrnný sborník příspěvků o potoce Botič z hlediska různých odborností. Podklady získávají v terénu a v laboratořích.
Každá třída se rozdělila na skupinku botaniků, zoologů, hydrobiologů, zeměpisců, fyziků, chemiků a fotodokumentaristů. Pod vedením učitelů pak během terénních exkurzí provádějí různá měření a pozorování. Zapsali např. fytocenologické snímky, změřili obsah chloridů a amoniaku ve vodě Botiče, prohlédli plankton Hostivařské přehrady, jestli plavcům hrozí vodní květ, změřili rychlost průtoku na různých místech, vytvořili topografický náčrtek nebo absolvovali program v Toulcově dvoře. Za 14 dní předvedou všechny skupiny své vlastní projektové úlohy, po třídách z příspěvků sestaví třídní sborníky a ta nejlepší třída získá jako odměnu za práci 2 velké dorty.
![fyzikální skupina odchází do laboratoře (foto M. Skalická)](https://www.gybot.cz/wp-content/uploads/2022/08/DSCN2970-310x310.jpg)
![fotodokumentarista v akci (foto M. Skalická)](https://www.gybot.cz/wp-content/uploads/2022/08/DSCN3072-310x310.jpg)
![botanik musí být také skokanem (foto M. Skalická)](https://www.gybot.cz/wp-content/uploads/2022/08/DSCN3157-310x310.jpg)
![fyzikální měření nadchne každého (foto M. Skalická)](https://www.gybot.cz/wp-content/uploads/2022/08/DSCN3173-310x310.jpg)
![i v chemické laboratoři bylo možné zažít vzrušení z poznávání (foto M. Skalická)](https://www.gybot.cz/wp-content/uploads/2022/08/DSCN3220-310x310.jpg)
![závěrečné defilé fotodokumentaristů, těch, kteří celý sborník dají dohromady (foto M. Skalická)](https://www.gybot.cz/wp-content/uploads/2022/08/IMG-2117-310x310.jpg)